Frågor & Svar

Hittar du inte svaret på din fråga? Mejla oss på kundtjanst@tomina.se

Kan jag säga upp abonnemanget när som helst?
Ja det går bra, däremot så kan man inte ”hoppa in och ur” abonnemanget vid upprepade tillfällen. Tanken med vår tjänst är att du hela tiden ska ha rena fönster och inte behöva fundera på att boka eller passa tider. Vi erbjuder inte enstaka leveranser med tidsbokning. Endast du som abonnemangskund kan du boka extra fönsterputs av övre plan och invändig fönsterputs.

När kommer ni och putsar efter jag tecknat abonnemang?
Vi kommer så snart det är dags för nästa leverans i ditt postnummerområde, se vårt schema på tomina.se/privat/schema

Är personalen utbildad?
Vår personal är utbildade och är professionella fönsterputsare. De har genomfört bakgrundskontroll i polisregister, HLR utbildning, och FEKA certifikat (vår egen interna utbildning för uppträdande, socialt ansvar, arbetsmetoder, arbetsmiljö och fackmannamässigt utförande av tjänsten).

Vet jag vem som kommer och putsar?
Vanligtvis är det samma trevliga fönsterputsare som arbetar i just ditt område, men ibland kan det vara vikarier. Vår personal har uniform klädsel med firmalogo, ID06 legitimation, och firmabil med logo. Känner du dig osäker kan du alltid kontakta oss på kundtjanst@tomina.se så hjälper vår kundtjänst dig att verifiera att det är just vår personal som befinner sig hos dig.

Vilka kemikalier använder ni?
I hinken har vi vatten och fönsterputssåpa, miljömärkt med Svanen, ingenting annat.

Hur transporterar ni er?
Vi reser i fordon med lägst miljöklass Euro 6. Vi samåker så långt det bara är möjligt, ju fler som ansluter i just ditt område till abonnemanget gör att vi kan samordna och effektivisera transporterna ännu bättre.

Hur vet jag att ni har utfört fönsterputsen?
Det kommer alltid ett sms eller e-post, du väljer själv, när vi är klara, senast 2-timmar efter avslutad leverans.

Om jag inte är nöjd, hur reklamerar jag?
Vi hoppas att du alltid ska vara nöjd, men ibland blir det fel, kontakta vår kundtjänst på kundtjanst@tomina.se så avhjälper vi felet inom 3 arbetsdagar.

Hur vet jag att ni åtgärdat en reklamation?
Du får ett sms eller e-post, när vi varit på plats och justerat felet!

När kommer fakturan?
Fakturan kommer efter utförd leverans, cirka 3-5 dagar senare, via e-post. Pappersfaktura, går bra, och kostar 19kr extra.

När ska fakturan betalas?
Fakturan ska betalas på 10 dagar netto, antingen till vårt BG eller Swish. Vi kommer inom kort att även erbjuda Autogiro, en ännu smidigare betalning, som kommer att ge dig ett ännu lägre pris på tjänsten!

Varför skiljer det i pris på månadsbeloppet och fakturan?
Det är bara två olika sätt att presentera kostnaden. Månadskostnaden är tydlig och enkel, så vi har valt denna presentation! Vad det egentligen kostar per månad under ett år för sex leveranser. Varför det skiljer sig är att månadsbeloppet är baserat på vad ditt abonnemang kostar på ett år för just sex leveranser, dividerat med 12 månader (abonnemangskostnad per leverans x6)/12. Eftersom Skatteverkets krav för dig som använder RUT är att tjänsten ska var utförd innan vi får fakturera en RUT faktura, så kan vi bara fakturera de gånger tjänsten verkligen är utförd, alltså 6 gånger per år. Däremot är det ingen prisskillnad på ett år, den totala kostnaden blir densamma oavsett om vi pratar månadskostnad eller kostnad per leveranstillfälle.

Vi har skalskydd med larm utvändigt på vårt hus/radhus, hur gör vi då?
Har ni ett larm som är känsligt och känner av att vi går på utsidan av fastigheten, eller om ni har glaskross sensorer på fönster, meddela oss när ni ansluter till abonnemanget så hanterar vi hur leveranserna ska fungera utan att larmet går igång.